Witam tych co poświęcili chwile by zobaczyc so tutaj napisałem. Całość tematu poświecona jest opisowi tej, dla niektórych niewdzięcznej, klasie postaci. Chce sie podzielić tym, co udalo mi się zebrać, przez ponad 40 lvl grania i rozwijania tej postaci. Cały czas nią gram i najprawdopodobniej to się nie zmieni, chyba, że mi lvli juz zabraknie. Zanim zaczne, przeprosze za wszystkie literówki w tym temacie ;/ A wiec zaczne od przedstawienia tejże klasy Szamanki to postacia władajaca głównie magią. Używane przez nią wachlaże lub dzwonki słóżą głownie do wypełnienia luki pomiędzy rzuceniem kolejnego czaru. Dla tej klasy zaprojektowano dwie drogi: - Smoka - Leczenia Tródno mi zdecydowac, po co tak własciwie szamanka w grupce. Dobrze rozwinieta smoczyca potrafi dac spore wsparcie w ubijaniu kolejnych grupek potworkow skillami typu Smoczy Skowyt, Strzelający Smok czy Latajacy Talizman. Może równiez dawać wsparcie rzucajac na współtowarzyszy Błogosławieństwo, Odbicie czy Pomoc Smoka Leczaca, procz Podwyższenia Ataku i Leczenia, moze wspierac grajacych różnorodnymi błyskawicami. Sam posiadam szamanke smoka wiec zajme sie omawianiem najpierw tej specjalizacji. Zaczne od umiejetnosci wszystkich smoczyc NASZE KOCHANE SMOCZYCE I SMOACZATKA OFENSYWA Latajacy Talizman Jedna z umiejenosci ofensywnych. Rzucamy talizmanem (bardziej przypomina to lecącą kuleczke) w przeciwnika zadajac mu obrażenia od magii. Jeśli obok naszego wybranego do zniszczenia obiektu, stoi tez inny potworek, one tez oberwie. Jest to w jakimś sęsie atak rozpryskowy, poniważ po trafieniu, talizman robija sie raniac okoliczne cele. Tyle, że promien tego rozbicia jest bardzo maly. W sumie dla mnie umiejetnosc potrafiaca zwrócić na siebie uwagę. Talizman trafia zawsze, nawet jak obiekt poruszy się. Podstawowy czas ładowania 7 sek. Atakuje po chwili. Strzelający Smok To mocniejszy od Latajacego Talizmanu czar. Podczas rzutu przypomina race lecącą do celu, tyle, że na przedzie tej racy jest mordka smoka. Atak jak najbardziej rozpryskowy. Razi wszystkie cele wzdłuż lini rzutu a także i obok niej. Co ważne i przydatne, powala przeciwnika, chyba że ten aktualnie sie porusza. Ma on mniejszy zasięg inż Talizman i trafia w to miejsce, gdzie stoi lub stał obiekt podczas wykonywania rzutu. Więc jeśli mobek nam się poruszy, to smoczek nie poleci na nim tak jak to robi talizman. Podstawowy czas ładowania 8 sek. Atakuje po chwili Smoczy Skowyt Najpotężniejszy i najbardziej efektowny czar dla smoczyc. Co za tym idzie, także i wolniejszy. Działanie tej umiejętności polega na wybuchu magii i porażaniu celow dookoła szamanki. Zasięg jego jest wystarczajacy do dobrej zabawy. Co ważne, powala on wszystkich przeciwnikow dookoła, wyjątkiem jest potworek poruszajacy sie w jakąś stronę. Wystarczy by podczas otoczenia po użyciu Skowytu, wycofac sie z danego miejsca. Czar ma największe obrażenia ze wszystkich czarów ofensywnych szamanek smoka. Tym czarem można dać duże wsparcie dla grupki podczas walki w otoczeniu potworów. Daje chwile (bardzo krótką, ale zawsze coś

wytchnienia. Podstawoy czas ładowania 20 sek. (najwolniejszy ze wszystkich) Atak natychmiastowy. DEFENSYWA I WSPARCIE Odbicie Aura, która otacza nas, i odbija obrażenia fizyczne. Oczywiście % szans na odbicie danego ataku jest zależny od tego, jaką mamy range danej umiejętności. Czar można rzucać tak na siebie jak i na innych. Jego przydatność zostawiam waszej ocenie, bo ja używalem go tylko przez kilka lvli a potem robiłem reset i już nigdy wiecej nie zagościł u mnie. Podstawowy czas ładowania 10 sek. Błogosławieństwo Aura pochłaniająca część obrażeń fizycznych zadawanych nam przez przeciwnikow. Jeden z bardziej przydatnych czarów jeśli expimy sobie solo, lub jeśli mamy jakieś słabsze postacie w grupce. Ze złyszenia wiem, że posiadając pierwsze mistrzostwo w tej umiejętności można nawet o 20% obrażenia obniżyć, a to całkiem sporo. Podstawowy czas ładowania 10 sek. Pomoc Smoka Przydatność tej aury jest wątpliwa dla szamanek. Zwiększa ona bowiem szanse na krytyka. Dla szamanki posługującej sie głównie magią i mającej niskie obrażenia fizyczne jest on praktycznie nieprzydatny. Co innego taka aura dla Wojaka. Rzucajac na niego tą aure, znacznie przyśpieszamy likwidacje mobów w naszej okolicy (chyba ze likwidacji ulegnie nasz wojak). Podstawowy czas ładowania 10 sek. Podsumowanie SMOCZYCY Z doświadczenia wiem, że mając odpowiednie uzbrojenie i dobrą zbroje, można spokojnie sonie radzićsolo z mobkami. Co prawda ich likwidacja trwa dłużej niż robiłby to wojak na podobnym lvlu, ale mozna soie spokojnie zagrać. Talizman - dla mnie pełni rolę czaru zaczepnego: zwołuje nim mobki do mnie. -+- Smoczy Skowyt - to dla mnie podstawa do walki. Kiedy już grupki dookoła sie zbierze, uderzenie skowytem to główny atak, potem zaczyna się dobijanie tych co jeszcze żyją. -+- Strzelający Smok - czar o zastosowaniu uniwersalnym. Służy mi zawsze i wszędzie. Posiadając ww umiejetności z czego Skowyt i Strzelający rozwinięte do mistrzostw, można zaszaleć tak solo jak i w grupce. Dla mnie dwa ostatnie to czary potrzebne do w miare spokojnego radzenia sobi z mobkami. -+- Błogosławieństwo - dodatek dla smoczyc pragnacych utrzymac w miejscu więcej grupek. Niby nic takiego, ale jednak sporo. Przydaje sie w ekstremalnych sytuacjach, a także na codzień. -+- Odbicie i Pomoc Smoka - czary które przydają sie wszystkim tylko nie smoczycom. Jeśli tworzymy szamanke która ma dawać wsparcie aurami, to te dwie właśnie powinny znaleść się w zestawie obok błogosławieństwa. Każdy znający się na rzeczy wojak, ninja i sura, doceni ich obecność na sobie SZAMANKA LECZACA CZYLI DROGA PANI DOKTOR WSPARCIE POŚREDNIE Leczenie Podstawa każdej leczącej szamanki. Prócz tego, że uzupełnia niedobory HP wybranej osoby, usuwa z niej także negatywne efekty tj. ogłuszenie. Spowalnia też działanie trucizny. Jedyna jego wadą jest czas ładowa Podstawowy czas ładowania 10 sek. Działanie niemal natychmiastowe. Podwyższenie Ataku Czar zwiększający siłę ataku. Jakby nie patrzeć po prostu dodaje troche obrażeń do tych co już aktualnie się posiada. Jedna jeszcze wazna informacja. Atak zwieksza sie punktowo nie procentowo. Oznacza to, że jesli twoj cza podwyzsza atak o 20-30 pkt. a ten na którego rzucasz zadaje obrazenia 300-400 to twoja aurą będzie zadawał 320-430. Podstawy czas ładowania 10 sek. Zwinność Aura ta przyśpiesza poruszanie się postaci, na którą zostanie rzucona, ale i tu uwaga SPOWALNIA SZYBKOŚĆ RZUCANIA CZARÓW.(zobacz koniecznie ponizej postu) Przydatna szczególnie dla ninja i sura, który zajmuje się tylko lurowaniem przeciwników. Podstawy czas ładowania 10 sek. WSPARCIE BEZPOŚREDNIE Błyskawiczny rzut Czyli po prostu ręczny miotacz piorunów. Rzucamy błyskwicami w co popadnie. Zaletą jest szybki czas ładowania. Podstawy czas ładowania 7 sek. Burzowy szpon. Podobny do Błyskawicznego Rzutu, z tym że ten potrafi sie odbijać to tu to tam i trafaić w kilka mobków pod rząd. Podstawy czas ładowania 10 sek. Przywłanie błyskawicy To ciekawa umiejetność. Wyglada dość efektownie, tworzy chmure nad potworkiem, a ten dostaje piorunkiem. Wszystko dzieje się natychmiastowo. Błyskawica zadaje obrażenia i potworkowi i tym co sa w blardzo bliskim sąsiedztwie naszego celu. Podstawy czas ładowania 15 sek. Podsumowanie PANI DOKTOR Cięzko mi powiedzieć o jakiejkolwiek drodze rozwoju tej postaci i sposobie na konkretną budowę danych umiejętności. Jedyny mój wniosek z Wrania w toważystwie Metin'owej służby zdrowia jest taki, że nie ma co ładować w skille błyskawic. Leczenie, choś wolne bo co 10 sek. jest niesmiernie przydatne na pustynie i wszędzie tam, gdzie trują, ogłuszają i robią inne świństwa. Błyskawice nigdy mi się na grupce nie sprawdziły. Nawet te rozwinięte do mistrzostw. Smok był w tym lepszy. Jeśli idziesz na orki lub pustynie, weż leczącą ze sobą. Ona sama grać nie za bardzo może, ale tobie ułatwi bardzo eksterminacje potworów i niejednokrotnie uratuje od śmierci >>> STATYSTYKI DLA SZAMANKI